Logo KBBA

DUIT SANGKUT DALAM MESIN CASH DEPOSITE

January 12, 2017

SALAM..

nak kongsi cerita dengan u'oulss
hari ni mood rajin nak menaip...hewheww
pengalaman aku & en.hubby last week
duit tersangkut dalam mesin cash deposite
apa nak buat?
dulu-dulu tak pernah terfikir pun ada kes sebegini
macam tak masuk akal pun ada sebab tu tak terpikir akan lalui hal sebegini

macam biasa la.. 
tempat paling selamat nak simpan duit semestinya bank
dan banyak urusan duit kita guna bank
dengan peredaran masa langkah paling cepat nak buat bayaran atau simpan duit mesti la guna 
cash deposite kan

nie pengalaman aku & en.hubby lalui bila duit tersangkut dalam cash deposite
cuak, takut, cemas semua ada la..
alkisahnya..pagi jumaat tu aku nak buat pemindahan duit dr akaun A ke akaun B
akaun itu aku lah yang punya
sebab rajin aku tak guna la online banking
kami terus ke bank A keluarkan duit
then ke bank b masukkan duit
tapi aku tunggu dalam kereta je..en.hubby yang uruskan
kononnya aku tak nak campur adukkan akaun gaji dengan akaun simpanan (fikirku)

tunggu punya tunggu macam lama je..
tetiba nak nmpak en.hubby ke kiri ke kanan
jap ke mesin atm kejap masuk ke bank
hati dah tak sedap nih
aku tengok lagi ...usha lagi...kenapa ya??
takkan nak masukkan duit dalam cash deposite lama sangat kan..
lepas tu en.hubby datang bagitau "tolong gie parking kereta jap, pastu masuk dalam bank, duit sangkut dalam mesin"

"hah!!!" tak faham apa lagi terus gie cari parking..lepas tu masuk bank.
baru en.hubby cerita kata masa nak in duit dia buat 2 transaksi 
mungkin nasib tak berapa baik...transaksi pertama lepas je 
tapi transaksi ke dua dia  punya 
loading punya loading
last offline resit keluar tapi  dia tulis "sila hubungi pegawai atm"
bila check akaun transaksi pertama masuk balik akaun tapi yang kedua tak ada
whatt??tak ada duit..terkejut mak !
duit aku tu nak guna nanti macam mana T _ T
duit dah hilang...sob.sob..sob

pegawai bank kat situ  terus suruh buat report isi borang sikit...
katanya nanti diaorang akan buka mesin jam 4.30 petang
diaorang buat siasatan check duit  floating apa ke bala aku pun tak faham sangat
lepas tu nanti diaorang akan pulangkan balik duit ke dalam akaun
aku & en.hubby yang tak pernah lalui okay fikir positive je 
duit ada dalam tu ptg nanti masuk balik
memandangkan aku masih dalam proses nak siapkan rumah
memang nak guna la duit tu nanti
tapi lain pula jadi...tunggu punya tunggu kul 9 malam 
duit masih tak masuk balik..sob..sob..sob lagi!

bank dah tutup nak buat macam mana??
okay cool dulu makan-makan dulu lepas tu call careline
google nama bank then call ( berguna sangat tau google hee)

cakap punya cakap customer servis bank tu bagitau
proses duit floating bank diaorang kebiasaannya ambik masa 5 hari
dia pun tak pasti kenapa pegawai bank tu bgtau macam tu dekat kami selepas 4.30 duit masuk balik -_-
oiitt makk!! sekali lagi terkejut sebab aku nak guna dah duit itu esok
macam mana tu! nak kena tunggu 5 hari lagi
aku bising la juga sekejap dekat careline yang aku call tu...pastu sabar-sabar
disebabkan jumaat esok tu memang tak boleh la nak gie bank tanya
tunggu sampai isninm -_-
(korang bayangkankan kalau arang lain yang dalam darurat nak guna duit..
tapi duit tak masuk akaun arhhh )
macam tu lah aku rasa...

sabtu aku p check tak ada
lepastu ahad check tak ada juga..
lepas tu isnin aku tunggu smpai tengahari sikit
konon-konon bagi "can" kot dia nak siasat ke apa kan..pastu tengahari aku pergi
bank tu..sebelum masuk ke bank dan tanya ( dengan niat nak marah la juga hehe)
 aku singgah atm check dlu
ok nasib baik ada..fuhhh! alhamdulillah...
tak jadi nak p bertanya & marah hihihi

moral kat sini banyak korang ambik dan fahamkan sendiri yer..tak mo pikir negetip ekkeke
tapi serik juga nak guna mesin cash deposite tu lagi
kalau duit aku sangkut lagi macam mana?ahh


p/s: untuk korang yang mengalaminya jangan lupa cepat-cepat report dekat bank tau.boleh jadi dekat sesiapa sahaja...bila dia tetiba offline -_-






You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. alhamdulillah dapat balik juga duit tu...saya pun gelabah dan pikir macam2 kalau jadi macam tu gak..huhuhu

    ReplyDelete
  2. Biasa terkena kat atm mesin. Nak keluarkan duit. Dah tekan amount. Transaksi jalan. Ka je keluar. Mesin berbunyi duit tak keluar. Tunggu lama sangat lama baru duit keluar at last. Peluh sejuk jaga di buatnya.

    ReplyDelete
  3. dah rasa.. nk dpt blk duit tu lama bkn main.. =.="

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^