//]]>

J.i.R.A.n

June 04, 2012

salam..
monday blues..hihi
awal2 pagi nie nk share something dengan korang
nak tanya pendapat korang juga..!hehe

apa pendapat korang tetang JIRAN??
xkisah la jiran sebelah rumah ka jiran sebelah meja kat opis ka..
jiran sebelah meja dalam kelas ke atau apa sahaja yang boleh di anggap jiran...

saya rasa la hubungan baik dengan jiran tu mmg penting..
TAPI kalau dah sampai jiran dok sibuk hal kita pula macam mana..
asal keluar ja tanya nak ke mana tu??buat apa??
ada sahaja la yang nak di tegurnya..
korang rasa rimas tak??

jiran pun saya rasa ada yang baik juga..
selalu tegur..tanya khabar..
almaklum la masing2 sibuk dengan kerja..
kadang2 hujung minggu baru nak nampak batang hidung kan..
kalau xbertegur sapa nanti di kata sombong pula kan..
tapi kalau ramah sangat pun ssh juga..

JIRAN saya??
ada yang ok ada juga yang Ko..hihi
bukan nak mengumpat atau mengata..
tapi ...KITA
bila hidup berjiran nie..
kena la saling hormat menghormati kan..kan..
jaga sama perasaa jiran2 kita..
walau pun kadang2 kita x bertegur sapa..
paling kurang pun kita tahu nama dia pun kira ok la juga kan..

nota: xsuka dengan sikap satu jiran nie asyik nak tegur kesalahan orang ja..(lebih pada jaga tepi  kain orang kat umh)..dia aje betul..orang lain semua silap..hehehe..apa2 pun dia tetap jiran saya..terima seadanya..hahaha

You Might Also Like

3 pesanan ditinggalkan

  1. adat lah jiran ni ada mcm2 ragam.. tp sy cukup tak suka kalau jiran yg suka menyibuk..dan bila bertandang ke rumah, asyik tgk mcm2 dan bandingkan rumah kite dgn jiran2 lain.pastu canang satu kampung..kalau dpt yg jenis mcm ni mmg letih ler. setakat ni jiran2 sy seme OK dan boleh bertukar2 menu & pinggan lagi.. sbb kami cuba amalkan untuk tidak menjaja cerita buruk masing2.sy suke jiran yg sempoi jer..ramah tp tidak lah sampai tahap menjaga hal2 lain pulak. ini ada org nak pindah masuk kat aras umh sy tp jenis yg kepoh..adoii..sgt tak suke kalau jenis macam tu.

    ReplyDelete
  2. bg sy,,jiran tu penting,hrus berbuat bek sesma jiran..sng nk mta tlg time ssh

    ReplyDelete
  3. CtAyue: saya pun suka amalkan juga bertukar2 pinggan nie..org kata berkongsi rezeki yang kita ada..lagi berkat.

    elyana: yg tue saya setuju..tp ada plak jenis jiran yang dah pergi tlg org mengungkit plak..mc,2 ragam kan..^O^

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^