//]]>

Wang Kertas Dan sYiling Baru malaysia

June 27, 2012

assalamualaikum....

selamat pagi...
hari ini nak kogsi dgn kawan2 sekalian
ttg rupa wang kertas serta syiling baru malaysia..
negaraku tercinta..
semalam masa dengar berita di TV ..oppss i dengar aje sebab tgh masak..hehe
Bank Negara Malaysia akan mula mengedarkan wang kertas siri baru
di seluruh negara bermula 16 julai 2012
yang menariknya wang kertas RM20 bakal diperkenalkan..

jom kita tengok sikit rupa wang kertas tersebut..
memang berlainan sikit dari yang lama..
reka bentuk yang lebih menarik..ooo..

sebelum tu kita tgk dulu rupa
syiling baru yang dah pun berada di seluruh negara..



 syiling baru



yang nie perbezaan antara syiling baru dengan syiling yang lama..

 kesemuanya baru..cantikk kan..


 wang kertas RM20 yang akan diperkenalkan nanti..


RM50 nie pun baru juga..belum keluar lagi.


nota: search dalam google aje untuk melihat wang kertas baru malaysia...kredit to sempoiselalu

You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. wahhhh nnt nak dekat raya boleh le ukar dan dapatkan duit baru ni kat bank kan

    ReplyDelete
  2. kna tukar awal2..takut duit baru habis nanti..

    ReplyDelete
  3. a'ah..ringan 50sen pun lebih kurang ja macam 20sen kan..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^