//]]>

SuatU PaGi Di baNk

July 09, 2012

salam

kisah suatu pagi di bank....
(kisah benar)

wahh..macam nak cerita dekat kanak-kanak pula...
sebenarnya nak kongsi satu story nie..
pagi td sedang saya lepak2 kat satu bank nie..
ehh..silap pula bukan lepak2 la..
dah pergi bank offcoz la ada urusan kan...
selesai aje satu urusan dengan mesin slot atm..
tetiba ada sorang makcik menyapa...

"adik2..minta tolong jap"
"makcik tak tahu la nak keluarkan duit macam mana??"
sambil dekat tangannya memegang kad atm..(terbalik pula tu)

"nak minta saya tolong ke?"makcik tahu x nombor pin makcik??"
(dalam hati berkata, makcik nie orang baik-baik ka?cuak juga!)

bukan apa takut juga nak tolong orang..
melibatkan duit pula tu..
bila tengok makcik tu kesian pula..
xkan orang xbaik kot..(dah tua kowt!)

saya pun membantu sambil mengajar makcik tu..
"makcik bawa masuk kad nie dekat sini...
cip tuu kna bawa masuk dulu..makcik pegang terbalik nie.."

makcik:
ohh patut la xboleh makcik masuk terbalik rupanya..makcik terlupa nak buat yang mana satu dulu...

"makcik tekan sini...sini kemudian masuk no pin, makcik ingat kan??"kata saya

makcik:
ingat...ingat..(yang bagusnya makcik tu xbagitau no pin tu dekat saya..dia sendiri yang tekan)

seoloknya begitu la..no pin tu kan rahsia..
bagus-bagus makcik..


akhirnya selesai urusan pengeluaran wang tunai..kemudian saya pesan dekat makcik tu,

"makcik nanti kalau nak keluarkan duit lagi, xda orang dekat sini makcik minta tolong dengan pak cik guard pun xpa...bukan apa makcik, orang nie macam2..ada yang baik, ada yang sebaliknya.."


nota: saya cukup cukup takut bila berada di bank..mereka bukan tahu kita ada duit atau tidak..rambut ja sama hitam tapi hati lain-lain..semoga makcik2 kat luar sana tu yang tak tahu nak keluarkan duit tu...dapat bantuan dari orang yang baik-baik macam saya nie..huhu (terperasan pula..)^_^

You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. huhu...nasib baik dia minta tolong org baik2 mcm permatabiru kan..kalau org jahat, tak ke naya.. :)

    ReplyDelete
  2. hehe.. betul tu..kalau tak pandai at least bawaklah anak sekali nak kuarkan duit atau mintak tolong dgn staff dlm bank tu pun lebih baik. dulu mak sy pun mmg tak pandai tekan duit ngn kad ni.. lepas sy sendiri yg ajarkan cmne2, br lah dia pandai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la kan..kdg2 terfikir juga kenapa xminta tolong anak2 ja keluarkan duit..

      Delete

tinggalkan komen anda di sini ^O^