//]]>

Bila Puasa Aje Mesti Nakkk...??

August 01, 2012

selamat petang....

bulan-bulan ramadhan nie..
bila dah berpuasa macam-macam mula terasa di anak tekak nie..
nak makan ini...nak makan itu..
macam-macam la.

alhamdulillah hari ini baru dapat yang di idam-idamkan tu..bukan susah nak dapatkan pun..tapi tu la nak cari yang selesa dengan anak tekak nie mmg susah la.sekali rasa xsedap..mmg xmakan dah makanan tersebut.cuba teka apa yang saya teringin sangat tu??hahaha..macam main teka-teki pula.xda la just nak share dengan korang aje.saya kalau bulan puasa aje mmg wajib ada makanan nie..walaupun xmakan hari-hari..tp kalau dh teringat tu mmg terus makan aje la kan..tak payah nak cari-cari lagi..jom tgk picture kat bawah nie....


tara..........



 korang tahu tak makanan apa nie??ini lah acar limau.bukan acar buah tau...acar buah pun sedap juga cuma acar limau nie ada rasa masam-masam manis sikit tu yang lagi bertambah selera berbuka.tapi kadang-kadang waktu bersahur pun saya makan juga sebagai penambah selera.almaklum la time sahur nie kadang2 tekak susah nak telan makanan..lagi sedapp tido..hehe.acar limau nie boleh tahan lama tau simpan dalam peti ais..tambah2 kalau pandai jaga la.sebab saya kalau makan sikit-sikit aje..baki tu mmg simpan balik la.En Hubby saya xberapa suka makan...tau!mmg makan sorang2 aje...




yang kedua nya Ikan pekasam..mmg sedap nak pula goreng dengan bawang +cili kering..perrrrhhhh terangkat habis.dah 12 hari puasa hari ini dapat beli satu tupprware dari seorang offimate.mmg terbaeekkk la mak dia buat.resepi orang kampung lagi bessttt..cuba tgk picture bawah nie bila siap digoreng..macam tu la rupanya...yang nie myHubby suka makan.kena kongsi dengan dia la nanti..hehe



ikan pekasam yang siap digoreng...nak kasi korang jelus sikit..haha.
pic nie dr en google aje..hehe


and....the lastly yang teringin nak makan bila bulan puasa aje jeruk buah-buahan. bak kata orang yang paling best jeruk pak ali penang mari la....hihihi.xdela..bg saya jeruk mana-mana pun sama aje..tp lagi baik kalau orang melayu kita yang buat. Baru kirim pada mmber untuk tolong belikan di padang besar.next week dapat la.sbb saya mmg sukan makan asam2 dari sana..hehe.dari siam nuhhhh...cer tengok pic dii bawahhh...

wahh sedapnya kan..??kan??korang pulak macam mana?ada makanan yang di idam2 kan tak time puasa-puasa nie?meh la kongsi sesame kita...hihi




nota: maaf ya bercerita bab makanan pula..just nak kongsi aje.jgn terliur pula..makruh puasa nanti..hehe

You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^