Logo KBBA

alahai Nasi impit+kuah kaCanG

September 06, 2012

salam...

percubaan kali pertama setelah beberapa tahun dahulu menyediakan nasi impit kuah kacang...hahaha agak menyedihkan..rupanya tidak sedap mata memandang..rasa not bad la juga..hehe(puji diri sendiri plak..).masa time hari raya ari tue mmg ada keinginan nak menyediakan nasi impit kuah kacang nie..tp di sebabkan dah ada banyak menu dr raya pertama ke raya ke tiga..jd niat nak sediakan nasi impit dibatalkan.

tetiba tekak nie terasa nak makan nasi impit lagi..so, decide nak buat lebih sikit untuk jamu rakan-rakan di  pejabat...walaupun kurang enak mata memandang tp rasanya boleh tahan juga..semuanya gara2 semasa saya goreng kacang api terkuat..jd bahagian dalam kacang kurang masak..thinks positive..!percubaan pertama..kna try buat banyak kali lagi baru menjadi..hehe

semalam dengan rasa tidak berpuas hati, try juga masak kuah kacang sekali lagi...alhamdulillah jadi juga...
rupa pun cantik, xdela kusam sangat..jamu en hubby makan..sedapp katanya...dah nampak ada rupa dan gaya..saya pun beri jiran semangkuk untuk mereka rasa air tangan saya..hehe..orang kata usaha tangga kejayaan..walaupun kurang menjadi..itu bukan penghalang untuk kita mencuba sekali lagi...saya mmg minat memasak..walaupun tidak sesedap masakan tukang masak profesional tp masih boleh di terima tekak orang lain...hehhehe.nak rasa datang la rumah nanti...!


nota: lepas nie nak try masak longtong pula..pandai ka saya??resepi xtahu pun lagi..insyaallah klu rajin..next time saya review masakan saya...hehehe

You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^