//]]>

BAD story

February 21, 2013

salam..

masih berkisahkan..
perihal rumah sewa yan baru kitaorg duduki
so sad..semalam  :(
satu kejadian yang tak di ingini berlaku..

alkisahnya begini..
saya mmg ada hati nak mengemas kawasan belakang rumah yang agak
menyakitkan mata itu..
dah banyak kali ajak myhubby bersihkan
tapi dia kata bersih dalam rumah je dulu..
nak di jadikan cerita..
petang semalam..selepas masing-masing balik dari kerja..
tergerak lah hati myHubby nak mencuci belakang rumah..
almaklumlah rumah lama..

cucu punya cici sekali...
prangggggghhhhhhh....
myhubby terpijak besi karat yang mereput di belakang rumah tu...
alahai..terkejuk dennnn...
nasib luka kecil ja kat kawasan ibu jari kaki kanan..
tp walaupun kecil luka tu..
besi yang dipijaknya mmg berkarat barat..
saya pun pujuk & ajak myHubby pergi hospital
untuk cucuk cegah kumah..
takut juga saya benda2 karat nie..kalau masuk dalam badan..mana kita nak tahu kan...
apa akan terjadi..

lepas ja magrib terus menapak ke hospital jitra..
lauk pauk yang nak di masak pun ku tinggalkan dulu..
nasib xada kaisara..(dia dirumah pengasuh)
kalau kaisara yang kecil tu yang terkena..lagi la teruk saya nangis..
tu pun jenuh risau dgn luka myHubby tu..
cepat2 sapu minyak gamat..

dalam dok beringat tu terjadi juga..
tapi tu la myHubby kata..
mungkin sbb kitaorg dah terlajak
masa time kena tu mmg nak masuk maghrib dah..
patutnya dah masuk duduk diam2 dalam rumah..
rasa sedih tgk myHubby luka even "luka kecil"

nota: the moral is..berhati-hati membuat kerja...dan pastikan minyak angin gamat ada dalam rumah..:)

You Might Also Like

5 pesanan ditinggalkan

  1. aduh..sakit tu!
    betul tu, wpun luka kecil tapi besi tu berkarat so mmg agak bahaya di situ.
    lg satu ubat yg mujarab ialah french oil.
    saya mmg standby ubat tu ke mana2.

    ReplyDelete
  2. kena bawa ke hospitalsebab paku tue berkarat

    ReplyDelete
  3. Tindakan yang baik.
    Paku karat ini memang bahaya!!

    ReplyDelete
  4. sib baik tak teruk, semoga hubby cepat sembuh ye...

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^