//]]>

info untuk kaun wanita

February 20, 2013



Produk Kecantikan yang membahayakan kesihatan

Adakah anda pengguna salah satu produk-produk berikut:-

1. OLAY Total White
2. OLAY Total White Krim Pemutih
3. POND’S AGE Miracle Day and Night Cream
4. Qianyan
5. QUINT’S YEN
6. Skin Enhancer
7. TEMULAWAK Extra Nutrition Cream
8. JINZU Strawberry White n Beauty Soap
9. CARONNE Beauty Day Cream & Beauty Night (Cream)
10.CARONNE Beauty Whitening Cream (Night Cream)
11. CARONNE Beauty Whitening Cream (Day Cream)
12. CR Lien Hua Bunga Teratai (Day Cream)
13. CR Lien Hua Bunga Teratai (Night Cream)
14. CR Racikan LING ZHI Day Cream with Vit. E
15. CR Racikan LING ZHI Night Cream with Vit.
16. CR Day Cream with Vit E
17. CR UV Whitening Night Cream with Vit E
18. CR UV Whitening Day Cream with Vit E
19. DR’s SECRET 3 Skin light
20. DR’s SECRET 4 Skinrecon
21. DR. FREDI SETYAWAN Extra Whitening Cream
22. DR. FREDY SETYAWAN Whitening Cream II
23. FRUITY Vitamin C Whitening Cream (B
24. PLENTIFUL Whitening Night Cream
25. QL Papaya Whitening Peeling Gel
26. QL Day Cream (A)
27. QM Natural Vitamin C & E (Day Cream)
28. SCHOLAR Whitening Cream Night Cream
29. TOP-GEL MCA Extra Pearl Cream Plus Complex Vit. C & E (1208)
30. TOP-GEL MCA Extra Pearl Cream
31. TOP-GEL TG-3 Extra Pearl Cream
32. TOPSYNE Aloe Beauty Cream (TS-858)
33. TOPSYNE Beauty Cream (TS-3)
34. TOPSYNE Beauty Cream (TS-802)
35. TOPSYNE Beneficial Skin Cream (TS-868)
36. TOPSYNE Extra Whitening Cream Vitamin C & Placenta
37. TOPSYNE Whitening Day Cream & Whitening Night Cream
38. TOPSYNE Whitening Cream Vitamin E & C (TS-819)
39. TOPSYNE Extra Beauty Cream (TS-821)
40. ELASTIDERM Decolletage Chest And Neck
41. OBAGI NU-DERM Blender Skin Lightener & Blending Cream PM 5
42. OBAGI NU-DERM Sunfader Skin Lightener With Sunscreen (SPF 15) AM 6
43. OBAGI NU-DERM Tolereen Anti-Pruritic Lotion
44.OBAGI-C RX System CClarifying Serum AM
45. OBAGI-C RX System CTherapy Night Cream PM
46. NOUVELLE Visage
47. Sendayu Tinggi Night Cream
48. De’putih
49. Tabita pun ada merkuri ye...

Untuk pengetahuan anda semua, ini adalah produk bahaya yang orang luar tidak tahu. Kerana produk-produk ini mempunyai merkuri dan hydrokuinon dalam bahan produk mereka.

Jika anda adalah pengguna-pengguna salah satu produk tersebut maka tanpa anda sedari anda mendekatkan diri kepada bahaya.

Pemakaian kosmetik yang mengandung Merkuri dapat mengakibatkan:-

1. Melambatkan pertumbuhan janin
2. Mengakibatkan keguguran (Kematian janin dan Mandul)
3. Flek hitam pada kulit akan memucat (seakan pudar) dan bila pemakaian dihentikan, flek itu dapat / akan timbul lagi & bertambah parah (melebar).
4. Kesan REBOUND iaitu memberikan respon berlawanan (KULIT AKAN MENJADI GELAP/KUSAM SAAT PEMAKAIAN KOSMETIK DIHENTIKAN).
5. Bagi Wajah yang tadinya bersih lambat laun akan timbul flek yang sangat parah (lebar).
6. Dapat mengakibatkan kanser kulit.

Tips untuk anda:

Jika inginkan penggunaan produk yang selamat tanpa kesan sampingan, pakailah produk yang 100% dihasilkan dari ekstrak tumbuh-tumbuhan. Kerana Pencuci dan Pencerah kulit semulajadi adalah datangnya dari tumbuh-tumbuhan.

Banyak lagi produk berbahaya di pasaran. Jika produk yang anda guna itu mencirikan kesan-kesan seperti yang dinyatakan, berhentilah memakainya. Beralih lah pada produk yang berasaskan tumbuhan.


nota: copy & paste dr fb...renung-renungkan..untuk tambah maklumat anda..dan diri sendiri juga..:)

You Might Also Like

6 pesanan ditinggalkan

  1. Replies
    1. bimbang juga kan..batter pakai dr bahan semula jadi

      Delete
  2. mohon copy utk sharing boleh tak? info menarik utk semua kaum wanita ni. sbb ramai yg dok guna produk2 tu skang ni nak bagi kulit cantik

    ReplyDelete
  3. boleh..copy la..perkongsian bersama ^_^

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah. syukurlah Fatin tak termasuk sekali dlm pengguna produk tu. hehe.

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^