//]]>

suami vs isteri ..Curang??

February 28, 2013



"ketika anda ingin melepaskan seseorang,
 ingatlah pada saat anda ingin mendapatkannya..
ketika anda mula tidak mencintainya,
ingatlah pada saat pertama anda jatuh cinta padanya..
ketika anda mula bosan dengannya,
ingatlah selalu saat terindah bersamanya
ketika anda ingin menduakannya,
ingatlah dia selalu setia kepadamu..
ketika anda ingin membohonginya,
 ingatlah dia telah jujur kepadamu~ khusus bust suami & isteri~"

copy &paste dr fb..

sekadar perkongsian bersama dewasa ini
banyak perkara yang pelik-pelik berlaku
bila suami isteri sibuk bekerja..
rumahtangga mula terabai..

sekadar share dan saling ingat menginagati
zaman sekarang nie macam-macam boleh berlaku..
buat suami dan isteri jagalah alam rumahtangga sebaiknya..
kalau nak bincangkan bab nie..
memang banyak perkara yang tak sepatutnya berlaku..telah berlaku..
dah nampak banyak kes suami isteri curang..
kalau nak tengok dan dengar pun rasa tak sanggup
inikan pula nak melaluinya sendiri kan..

pupuklah rasa kasih dan sayang yang berpanjangan
memang kalau nak harapankan bahagia yang berpanjang tu tak mungkin tercapai
ada juga pasang surutnya alam rumahtangga nie
tetapi bagaimana cara kita nak menghadapinya..
dan mengatasi masalah tersebut ..
itulah tunjangnya..
tepuk dada tanyalah iman..

agak-agak kenapa suami atau isteri ada rasa nak berlaku curang ehhh??
terleka atau ......hmmm



yang penting, saya sayanggggg suami saya..hihihi (*_*)


nota : tetiba nak post tajuk nie..tak suka tengok wanita bersedih akibat dari "kecurangan" dalam perhubungan..walaupun adakalanya wanita juga adalah penyebabnya..renung-renungkan..

You Might Also Like

8 pesanan ditinggalkan

  1. betul tu. zaman skang dah x mcm zaman dulu. org dulu2 x bercintan cintun pun tapi boleh berbahagia hingga ke akhir hayat mereka.

    semoga terhindarlah perkara2 sebegini kpd kita...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la..kenapa xmcm zaman dulu2 ja..bahagia ke anak cucu

      Delete
  2. Mmv la si permata biru..x pyh tgk luarla dlm jabatan kita pun ramai...nauzubillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la kak, bila hal kerja dicampur adukan dgn masalah peribadi...huisshhh..

      Delete
  3. kdg2 kita pun tak bley nak mencanang sgt yg suami kita tu baik 100% sbb Allah tu Maha Adil, manatau kita dok canang2 kat org psl suami kita tiba2 jadi pulak sesuatu yg tak diingini... seeloknya... biarlah hanya kita je yg tau suami kita tu camana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, semua tu qada dan qadar..kalau boleh di elakkan baik jauhkan je dari berlaku curang dgn pasangan..

      Delete
  4. betul tu ..
    setuju jugak dgn pendapat kak yati

    ReplyDelete
  5. semoga hubungan rumah tangga kita berkekalan hinga ke akhirnya

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^