//]]>

Musim buah di Bulan Ramadhan

July 11, 2013

salam..

last week sempat pulang ke kampung halamanku..
home sweet home..hehe
banyak giler buah-buah kat tepi jalan..
orang dah mula meniaga..
macam tahun sudah juga..
musim buah jatuh di bulan ramadhan..

macam dekat area ipoh perak nie..
saya tengok tak banyak lagi..
rambutan pun susah nak dapat..
belum sampai sini lagi agaknya..
yang ada pun manggis dengan durian ja..

mujur balik kampung sebelum puasa
dapat juga makan buah banyak-banyak
bukan apa..
bila dah puasa nie nak makan banyak pun takut juga
almaklum aje la..buahnya pun
dah bermacam2..
semuanya nak boleh penyakit je..hehe
buah rambutan..dokong, manggis, buah jentik, buah setui
pokoknya macam-macam buah la
yang utamanya buah durian la..hehe
sedapppp
bila dapat plak makan serawa durian + pulut kukus
mmg menjilat jari la..

rezeki saya... langkah kanan..
bila jiran depan umah ayah buat kenduri
pulut + serawa durian..lepas juga hajat...
alhamdulillah..
dapat juga merasa..hehe


nota: kalau bulan puasa nie rasanya buah yang jadi favourite buah tembikai aje kot...korang???

You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. tembikai & tebu tu suka tp bler makan kena lelah, so mmg x berani nak makan hu3

    ReplyDelete
  2. wahhh...seronoknya balik kampung..tak sabar nak tunggu raya..nak blk kampung jgk..huhu..

    ReplyDelete
  3. Sya pun suka tembikai..bestnya dpt lik kmpng..sya xde kmpung..huhu

    ReplyDelete
  4. Ha..a.skrg musim durian... Buah lain x msk lagi kt kg sy.. Hrp smpt la merasa raya nnt.. Hehe... Nk mkn puas2 klau smpt raya nnt..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^