//]]>

puisi Noor dayana-asraf Muslim Bukan Nukilan Darinya

July 19, 2013



salam

semalam saya ada baca  banyak post di FB
puisi sedih yang dinyatakan nukilan Noor dayana 
isteri kepada asraf muslim
rata2 pasti sudah mengetahui mengenai
perkahwinan kedua asraf muslim
yang berlaku di Thailand tanpa pengetahuan isteri pertamanya
ramai yang bersimpati dengan apa yang berlaku
pada Noor Dayana..
begitu juga saya...

tapi kita cuma individu luar yang hanya mampu
melihat dan mendengar kisah mereka
jangan menghukum dan mengadili perbuatan
seseorang tanpa kita tahu dan kaji kisah di sebaliknya
mungkin hanya yang terlibat sahaja yang 
mengetahui kisah sebenarnya

buat Noor Dayana moga awk tabah dalam
mengharungi badai rumahtangga..
siapalah kita untuk menolak takdir..
mana2 perempuan juga pasti tak sanggup nak melaluinya..
ada hikmah disebaliknya...

nak kongsi satu cerita benar
yang nukilan tersebut yang kecoh dalam FB semalam bukan nukilannya
sebaliknya nukilan seseorang individu yang tampil membetulkan 
berita yang disebarkan bahawa..
puisi tersebut ditulis oleh Noor dayana..
maklumat lanjut


nota: tumpang bersedih...:'(

You Might Also Like

6 pesanan ditinggalkan

  1. puisi ni milik ana hawa muslim kalau tak silap saya...betul tu, x ada perempuan pertama yang nak bermadu serta dimadukan dan tak ada perempuan kedua yang nak bermadu dan dimadukan... habih tu camno? dah elak2 pun jadi jugak...kita doakan yang baik2 sajalah untuk rumahtangga mereka bertiga... semoga tabah dan berbahagia....

    ReplyDelete
  2. klu sy x brni nak ulas isu ni... sbb bab rumhtgga org ni.. kita x thu rmhtgga kita akn dtg mcm mna plak diduga..

    ReplyDelete
  3. mmg speechless sgt psl hal ni...

    ReplyDelete
  4. doakan je yang terbaik tuk mereka semua...

    ReplyDelete
  5. Homestay KL

    http://www.homestayayu.com/

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^