//]]>

Ramadan ke 14

July 23, 2013

salam..

alhamdulillah dah 14 ramadhan..
dah masuk fasa ke dua bulan ramadhan kan..
semalam ke bazar ramadhan
tengok dah banyak gerai yang tutup
mungkin dah beralih ke bisness
biskut raya pula kot..hehehe (andaian saya la)

sebab selalunya penghujung ramadhan nie..
orang pun dah naik bosan makan luar..
mesti balik masak kat rumah je
dengan
pilihan makanan yang semakin terhad kan..kan..

selama 14 hari puasa nie
saya pun jarang masak
tunggu balik umh en.hubby baru nak masak...
lebih semangat sebab dapur umh sendiri...hehe

so, hujung minggu nie balik umh en.hubby
dah siap2 kan beberapa menu yang saya nak masak untuk en.hubby
cuma nak suruh en.hubby carikan barang basah je..hehehe
ngidam nak makan air tgn sendiri..
duduk umh kak ipar segan plak nak masak
sebeb diaorg lg terer memasak huhuhu (alasan je tu)
padahal xsempat memasak pun..
sampai je umh..
mandi, solat then kuar terus cari lauk
dekat bazar..
itulah rutin harian..nak rest??lepas buka puasa je..
sebelum kul 10 dah lesep berlayar...
terawih pun xdapat pegi almaklumlah ank kecik..
ssh sikit nak bw ke surau..
main & merenggek je yg banyak..
jadual harian mmg padat...
harap2 baby dalam kandungan nie sihat2 aje..


nota: rasa macam nak makan ayam BBQ je..."buat sendiri"...nanti klu saya buat sy kongsikan resepi dgn korang ehh...


You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. kalau mengandung time bulan puasa memang letih..

    akak dulu asyik tido je la kojernya..

    ReplyDelete
  2. syok kalau sepahkan dapur sendiri... even rumah mak sendiri pon, sy jd tukang potong bawang ja he3

    ReplyDelete
  3. Sama..lah dh ada ank kecik xde lh nk pikir g terawih lagi.. tapi yakin pahala wanita yg berbakti dirumah tu lebih dr itu.. Huhu

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^