//]]>

Meja Baru untuk Kaisara

August 02, 2013

salam 


nie sambungan dari entry sini
sempat juga kaisara 
beli perabot untuk dia juga hehe
sabor jela..

masa saya & en.hubby sibuk memilih coffee table..
dia pun sibuk round dalam kedai perabot tu
sekali nampak je meja kecil yang  chomel nie..
terus dia naik..

en.hubby tengok je dia..
terus dia cakap
"papa nak nie"
kalau nak tahu kaisara nie mmg petah bercakap tau
sekali sebut je event baru 2 tahun 4 bulan..
tutur katanya macam budak 4 tahun

adoii..nie antara barang yang xda dalam list pun..
tp bila papa dia tengok dia macam teruja je..
terus cakap
hmm..ambik meja nie la untuk dia sekali..

mula-mula rasa macam membazir je..
yela kitaorg bukan selalu balik umah en.hubby saya nie
dia pun xboleh main setiap hari
tapi xpala kitaorg ambik juga..
paling tidak pun mungkin dapat tahan lama sebab jarang guna kan..

sampai je kat rumah dia asyik bertanya je..
"mama bila meja chek nak sampai nie"
(chek nie bahasa utara maksudnya 'SAYA"..
saya mmg dah tren awal suruh bahasakan diri chek..sebab xnak dia guna perkataan Aku/hang)
nampak macam kasar sikit bila budak2 guna..xsesuaikan..
nak guna saya awak cam xok plak sebab kami kan org utara...bukan org key-ell...hehe...

tp chomel tau kalau dia sebut chek...
contohnya.."nie chek punya'
mama chek...papa chek..baju chek..susu chek...hehehe
macam-macam la..untuk ganti diri dia
sebab dia masih xpandai sebut nama sendiri..."kaisara"
mungkin sebab 3 suku kata susah sikit kot..hehe

panjan plak cerita entry nie...
jom tgk gambar meja kaisara yang baru nie...




oppsss..abaikan brg atas meja nie ekk...mama tumpang letak handbag..hehe



kecik je tp rasanya sesuai sehingga umur 7 tahun kot..nak baca-baca buku di situ..



nie kaisara yang baru bangun tido xmandi lagi..hehe...(serabut rambutnya..)




dah letih dok tgk buku dekat meja tu dia sambung kat sofa mama plak..kaisara..oh..kaisara...


nota: xtahu nak letak mana meja tu..sementara nie letak di hall dlu..nak letak dalam bilik nanti xnampak plak dia dok main...

You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. sesuai dgn kaisara .. anak sy warna biru angry bird. sy letak kat blk .. kalau kat ruang tamu nnt mata dia asyik ke tv jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaisara nie xsuka tgk tv hehe ada mcm2 jenis kn

      Delete
  2. cutenya meja kaisara. sama cute dgn dia jugak. hehe

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^