//]]>

Harga Minyak Naik-it's okay

September 03, 2013

salam...

masing-masing nak up entry tetang kenaikan harga minyak smlm..
untuk aku xda apa yang nak dikecohkan..(aku redha aje)
tp alkisah yang nak aku kongsikan..
ketika kenaikan harga nie berlaku...
aku yang sememangnya tak tahu apa-apa..hehe
dapat info awal tp bacanya lewat....
kisahnya begini..

lastnight nak pegi hantar en.hubby pulang ke kedah
myhubby naik bas kul 9 malam..perjalan lebih kurang 45minit 
la juga nak ke amanjaya ipoh nunnn..
so, kiteorg gerak kul 7.30 lepas azan magrib..
ontway nak ke sana..enset aku mmg berdering2..mesej dr wassup & wechat..
mls nak tgk..aku abaikan aje..
then, ckp dekat en.hubby tlg isikan minyak jap..
sbb sejak pregnant nie aku xberapa suka ke stesen minyak..
baunya..mak aiii..xtahan hidung...
dan selalu mmg isi untuk seminggu ke tempat keja..
kira ngam-ngan..xpayah nak topup dah..hehe..
(akal sma bila en.hubby yg tolong isikan pasti guna duit dia..selamat duit saya..hehe)

kebiasaanya kami singgah ke shell
seba aku pemegang bonuslink..
mmg suka kumpul mata ganjaran..
tp sejak seminggu yang lalu kad bonuslink aku hilang...
kak ipar aku tertinggal dekat shell yang last dia topupkan minyak untuk aku...
nak pegi ambik asyik malas aje...
so, kami masuk petronas aje la...
tapi waktu tu masih tak faham apa-apa pun..
around pukul 8.00cam tu...(mungkin waktu tu dah di umumkan or dah keluar ura-ura kenaikan tu kot..aku pun xpasti..)
dengan muka pelik aku ckp dekat husband "mak aii ramainya...tak yah isi la..nt lambat pula..sebab en.hubby belum ambik tiket lagi..kang tak pasal-pasal tertinggal bas..."
so, kitaorg undur balik dan keluar dari situ (xsyak apa-apa pun....)

sampai je sana lepas beli tiket, ada masa lagi en.hubby ajak singgah satu lg petronas untuk isi minyak..
tp dengan mlsnya cakap xyah la esk saya isi sendiri aje...waktu tu pun minyak mmg masih ada..cuma tak cukup je untuk aku ulang alik keja untuk minggu nie..
balik je rumah selesai hantar en.hubby bru terbaca wassup dari my BFF
rupanya harga minyak naik..
orang ramai berpusu-pusu nak penuhkan tangki minyak..sambil menikmati harga yang masih murah..hehehe 
(dalam hati...patut la ramai..dah terlepas pun...xpa aku tak kisah sangat esk pagi je la aku isi...)

nie alkisah aku & kenaikan minyak malam tadi...

pasje dapat tahu aku on fb...
rupanya dlm fb lagi dahsyat org dok merunggut-rungut..
entah la bg aku sama aje minyak naik or tak...
sbb dunia sekarang xda lg yang percuma mahupun free..
kalau rasa terbeban..simpan aje kenderaan anda dalam rumah..
gunakan untuk saat2 yang penting aje...
(aku punya pendapat xda kena mengena dengan org lain)


lain-lain artikel klik sini (hanif idrus)

You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^