Logo KBBA

Excident Last friday

November 27, 2013

salam...


rentetan dr entry sini (cewahhhh...)
moh nak story dengan korang..
not very good story..
tp sebagai peringatan dan perkongsian bersama apa yang saya alami 

last friday, ontheway nak ke tempat keja
nasib baik en.hubby ada..& tolong hantarkan
makanya kejadian nie berlaku masa en.hubby yang drive kereta..
klu saya yang drive tak tahu la cam mana..
org kata ada hikmah setiap yang berlaku...

but yang sedihnya..
pemandu yang langgar kami tu seolah-olah nak melarikan diri
lepas je dia langgar kami..
ketika kuar dari satu persimpangan
terus tekan minyak...
buat macam tak bersalah..
en.hubby saya mmg KEJAR dia...
kadang2 pemandu begini mmg xleh bg muka...
sudahlah langgar kita..ada hati nak lari pula...

kesnya nak cepat je
sampai je simpang terus ambik line yang saya lalu..
cuba korang bayangkan..
mmg kereta tengah sibuk dan laju...
ada dua lorong kmi di sebelah kanan 
patutnya dia yang kuar simpang ambik line kiri dulu..
ini terus bantai line kanan
nak kata tak nampak mmg mustahil lah..
en.hubby pun xsempat tekan break mengejut
cuma sempat tekan hon aje...
klu break mengejut pun mungkin akan bahayakan 
saya & my baby dalam kandungan nie...kan..


bila dah dapat kejar lambai2 tgn suh berhenti..tepi..
nasib dia berhenti..en.hubby sy mmg himpit kereta dia xbg lari...
bila bincang punya bincang...
gaya macam nak lepaskan diri...
tp alhamdulillah settle juga hari tu...
cuma kereta xdapat masuk bengkel lg...
coz sy ssh nak ke tempat keja...makan masa 3-4 hari juga nak kna ketuk then cat semula...
decided dgn en.hubby tunggu saya lepas bersalin...
bru antar masuk bengkel...
terpaksa menahan mata dgn kesan kemek tu...:'(


****actually sangat terkejut...sebab kejadian berlaku betul2 dekat tayar hadapan penumpang..keadaan seolah2 kereta tu nak langgar pintu tempat saya duduk...syukur xda luka apa2..





nota: kalau kita berhati-hati pun benda nak jadi..akan jadi juga...UJIAN dariNYA....setiap yang berlaku ada hikmahnya....





You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^