//]]>

Tarik Mengkarung

November 30, 2013

salam...

tarik mengkarung????OMG...apa tu?
tak tahu...ok sila jangan tipu...
saya rasa klu orang utara mesti tahu apa maknanya kan..kan
selain org utara org selatan, timur dan barat, tahu tak maknanya?
ohh..ok xda maknanya...anda tak tahu..
sila google sendiri ekk untuk info...hohoho...
opsss gurau2 je..

yesss..tarik mengkarung nie bahasa yg biasa kmi kt utara guna.
saya ingt klu bahasa mudah fhm
is "krem"..
xkisah la nk kerem kaki ke, betis ke, peha la..
mungkin lebih mudah anda faham istilah "kekejangan"

untuk saya yang mmg sedang pregnent almost 9bulan..
dah biasa hadap saat2 kekejangan nie...tp tu dulu masa first pregnant.untuk kali nie rasanya baru 2 kali menyerang..
itu pun time tido...
sakit???gila kau xsakit..
mengerang bagai di rasuk saya...
so saddddd...:'(

without my hubby untuk bantu...
mcm nk cabut aje kaki nie...
mmg xlma tp serangan time tido..
mata pun mamai2 lg..
tgn je jln urut2 kasi reda...
nk bgn ambil minyak panas pun xboleh dah...
azabnya bila bgn pg...terasa la juga ketulan urat yang masih bersimpul...

Ya Allah..
dugaan untuk ku...
kuatkanlah semangat aku
masa en.hubby ada tak pernah pula berlaku...

pernah diserang "tarik mengkarung" semasa nk bersalin kaisara..nasib doktor memahami...smbil bantu untuk "push" baby...ada doktor yg urutkn kaki...
nk bg reda kesakitan..
rasa sakit kaki lg kuat dr sakit nk bersalin kot time tu..
tah la...yg pasti time tu dekat mulut cuma cakap..."kaki saya doktor"..berulang kali..
sampai baby selamat lahir...
ehh..bila teringt mcm kelakar plak..

note: harap kesakitan tu xdan berlaku lg...semuanya kerana kesejukan...

You Might Also Like

2 pesanan ditinggalkan

  1. mngdung selalu gak kena klu rjin dok berjalan..

    ReplyDelete
  2. memang sakit.dulu kalau kena tarik mengakrung ni selalunya suruh member sepak tapak kaki.

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^