JALAN-JALAN ZOO TAIPING

August 23, 2014




Citer last weekend bawa anak-anak pegi Zoo Taiping
 woww teruja giler saya selepas 10 tahun yang lalu 
sampai ke Zoo taiping nie..
itu pun sebab ikut semasa lawatan sambil belajar Persatuan Puteri Islam...hahaha
 jgn tak percaya MakJemah nie ahli puteri islam tau! 
Setiausaha lg u'oollss...

malas nak cakap banyak..
jom view gambar yang PB sediakan..
seronoknya kaisara 
memang bagus bawa anak2 belajar 
haiwan2 yang ada di negara kita..
ilmu untuk mereka...

kesian si kecil saya..sampai lenguh kaki2
berjalan sakan
mula-mula memang naik train..
tapi rasa macam tak cukup dekat dengan haiwan yang ada..
so, kami pun jalan2 pusing dalam tu..
lebih kurang 3 jam juga kat dalam tu..

PB syorkan kalau datang waktu tengah hari..
singgah la makan kat mana-mana dulu..
area situ mmg xda kedai makan or restoran..
kang masuk nak jalan dalam tu kelaparan lak..
makanan luar tak boleh bawa masuk tau!

tapi..kami pun bantai makan roti, waffle & jagung kukus aje..hehe
sebab tak perasan rupanya dah pukul 1 tgh hari waktu tu..
sebelum masuk isikan perut sulu..
oppss terlalut banyak pula..hehe



sekawan gajah..agaknya mereka nie satu Family kot..
nampak ada Ayah,ibu dan anak-anak Gajah jer..



Belakang tu Zirafah..BEHAVE aje kaliff Xfaham apa kot!
untung sampai waktu tengah hari zirafah baru nak makan..
so, pengunjung boleh bagi makanan kat dia..tp makanan yang pihak zoo sediakan lah..



 haaa..kaisara sebenarnya takut tu nak lari jer...padahal unta duduk diam aje kat situ macam orang kemalasan...hehe



kat sini kami tengok HARIMAU ada 3 ekor..besar..tapi nmpk macam jinak..


alhamdulillah si kecik saya Kaliff 
tak meragam pun..
baik-baik aje..
walaupun panas la sikit dalam tu kan..

ONtway balik..mmg dah plan nak gie makan
MEE UDANG KUALA SEPETANG
so kalau rancang nak ke ZOO TAIPING 
Masukkan sekali ke 
KUALA SEPETANG
udang fresh gilerr...sodappp lakk tu...

dekat je dari taiping tu..
dalam 15 minute
kedai FAVORITE PB dan FAMILY
ofcozz la MAK JAH MEE UDANG..
gambar???
xdo..sebab kelaparan telan sampai habis makanan
cucur udang kat situ pun sedap...

HARGA TIKET masuk ZOO TAIPING
dewasa - RM 16
kanak-kanak  - RM 10


nota: next week cuti merdeka lakk...nak gie jalan-jalan mana yer??? ada cadangan tak??





You Might Also Like

5 pesanan ditinggalkan

  1. Wah.. Bestnya.. Teringin nak pergi..tapi x tercapai lagi..

    ReplyDelete
  2. bukan je budak lya pun suka pi melawat zoo binatang hhee

    ReplyDelete
  3. seronok la ank2 tgk animal..
    asya request dr last year lg.. nak bwk..kebetulan akhir thn lepas kmn bnjir besar.. ni x sihat lg kaki nk jln jauh2.. huhu.. zoo kan luas jgk

    ReplyDelete
  4. masa Ros tak kerja lagi kan, masa tu duduk Sp memang kerap ke Zoo taiping.. bukan ape, anak sedara Ros memang suka beanr. asyiklah ajak atuk nak gi zoo. hahaha

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak p zoo taiping.. tapi macam best jer skrg.. nak kena p jugak nie bawak Emir..=D

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^