//]]>

bila anak merengek-rengek

September 07, 2014

salam..


hari nie saya kerja ot..
bertugas di UTC
biasala bila hujung minggu nie kena plak bertugas
serba salah pulak nak hantar anak dekat pengasuh

almaklum lah..
mereka pun sibuk nak bercuti juga kan..
jadi bila time kerja hujung minggu
saya mmg akan bawa kaisara bersama
tapi faham-faham aje lah anak kecil sebesar kaisara nie..
adoi macam- macam pula keranahnya..

mana dengan kita nak jaga kaunter yang
tak la seberapa sibuk pun..
dengan si anak yang sibuk nak ajak berjalan-jalan la..
beli makan la..
beli mainan lah..macam-macam lagi
saya pun dah mula pening..

rasa macam nak tgl aje kat umah pengasuh
tp kesian pula..
adiknya kaliff mmg saya tinggal..
dia kan tak boleh jalan lagi..
nt tak pasal-pasal kalau bawak
alamatnya berdukung la saya di kaunter bersama anak kecil..hahaha
pelik pula ekk..

susahnya nak handle anak yang pandai bercakap macam kaisara nie..
mmg tak sunyi hidup..
ada aje soalan dan persoalan yang dia nak tahu..
sampai tak termampu nak menjawab..
dan paling tak tahan bila masuk kedai
ada aje mainan yang berkenan dihatinya..
ayokkk kopakk duit mama..
hari2 belikan mainan

nt balik rumah buang dalam tong sampah tu
kalau tak dibeli kang merengek2 sampai dapat..
itula anak kecil kan..-___-
moga aku bersabar dengan kerenahnya
permata hati kami berdua ^_^
walaupun saya sorang yang handlenya di sini..
i need u papa! -___-


nota: Aku bukan nak mengeluh..tapi luahan hatiku..hikhikhik  kadang2 aku masih cuba belajar untuk bersabar dengan anak-anak yang dah semakin membesar...

You Might Also Like

8 pesanan ditinggalkan

  1. sama jugak anak mama ni, keluar ada je dia nak.. tapi memang mama tak bagi.. hihi...

    ReplyDelete
  2. mama klik2 kat sini juga... thanks tau...

    ReplyDelete
  3. sy ank sorg pn kdg2 tu pnt nk lyn..hehe tp bile tgk muka dia...nk mrh pn xsmpi hati heeh

    ReplyDelete
  4. saya da klik nuffnang kamu :)
    klik disini juga ya http://calrasepatrick.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. saya da klik nuffnang kamu :)
    klik disini juga ya http://calrasepatrick.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. takpe kak.. luahan.. kdg kt takleh nak pendam sgt =)

    ReplyDelete
  7. bertabahlah..mmg camni ragam budak2

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^