//]]>

BANTAL BUSUK

October 26, 2016

SALAM..



selamat petang 

BANTAL BUSUK??
HAA..berapa ramai antara anda yang masih lagi ada bantai busuk??
baik ngaku cepat..!hahaha
aku percaya 50% daripada pembaca entry nie mesti ada kan..hihi

bukan salah pun ada bantal busuk kan
walaupun sinonimnya bantal busuk nie
lebih fokus pada kanak-kanak
tapi jangan tak percaya yer..yang dah besaq panjang
tua berumuq pun ada lagi simpan bantal busuk...kikiki

alkisah pagi tadi
masa nak hantar kaliff ke rumah pengasuh
dia nie memang jenis tidur kena ada bantal busuk
baNTAL busuk kaliff nie dia panggil "ULAT"

sebab memang aku belikan ulat warna warni tu untuk dia
sejak dari kecik dan seingat aku lah
Ulat kaliff nie dah 3 kali aku belikan
maknanya dah 3 kali la aku tukar baru
sebab dah lusuh sangat, tak gebu, hitam dan span pun makin menipis..hehe

bialasah benda yang dia pegang hari-hari kan
sebelum tidur mmg dia nak peluk ULat dia tu...
nak gentel2 telinga ulat tu -_-

sambung cerita pagi tadi,
sampai jer rumah pengasuh
macam biasa aku dukung dia masuk dalam rumah
bawa sekali botal susu
dan setiap kali hantar kaliff ada dua benda yang aku kena ingat
Botol susu & bantal Busuk dia hehe

sekali tengok
 ALAMAK! Ulat KALIFF DAH XDA!!!
baru aku ingat masa nak hantar kaliff tadi aku singgah beli cucuq untuk dia
dia nie mmg dah aimm hari-hari nak beli cucuq dekat makcik tu
walaupun "mak Ngasuh" dia dah bgtau dia tak makan pun cucuq tu
tapi aku layankan aje tiap2 hari singgah dan beli :)
dah aku pasti ulat dia tertinggal di situ sebab lepas beli cucuq tu aku suh dia pgg plastik cucuq tu..
mungkin disebabkan pegang cucuq tu, jd Ulat dia letak atas meja makcik tu -__-

adehh!bermula la episod raung meraung
nak ulatttt!
nak ulatt!
nak ulattttt adikk!!!
-____-
adehh semak juga perut...pujuk2 kejap janji bagai nak pergi carikan balik ulat kaliff
suh dia guna teddy bear je dulu hari nie
nanti mama pergi ambik hantar balik sini
(tipu sunat...tidakk la aku nak patah balik lagi jauhh kot)

tapi sebab aku tahu dia suka dan sayang dengan batal busuk tu
lepas tglkan dia dalam kesedihan ulat xde...
aku pergi juga jumpa makcik jual cucuq tu
tanya nampak x bantal ulat kaliff (adehh sebenarnya malu juga nak tanya)
ku gagahkan jua....

fuhhh...nasib ada dia simpankan
yeaaahhhh
mama dah ambik ulat adik tau ^_^


nota : bantal busuk dah umpama kawan ke dua kaliff ..xde kawan sunyilah hidup hehehe






You Might Also Like

6 pesanan ditinggalkan

  1. cik timm ada jugak bntak bsuk dulu,
    pastu mkin beso, mak sorok bntal tu..
    pstu lupa gitu je..haih, nk teriak jugak rindu bntai busuk!

    ReplyDelete
  2. dahsyat, smpai nk teriak.. hahaha

    ReplyDelete
  3. dulu kecik2 pnah ada.. bantal peluk busuk.. pastu x tau hilang mana dah.. haha

    ReplyDelete
  4. Adoiilaaa samala dengan anak lea.. Haha.. Tido mesti nak bantal busuk dia.. Pergi mane2 mesti kene bawak..

    ReplyDelete
  5. Nanti kawin biar laki yg mcm kite. Ade bantal busuk. Bila bercinta ketiak kite dikata wangi.. Da kawin busuk kite lagi dia suka.. Masam dikata sedap.. Hahaha...

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^