//]]>

SAFI BALQIS OXYWHITE

March 23, 2017

SELAMAT PETANG..

korang kalau kita sebut safi balqis mesti semua tahu kan
sejak zaman kita sekolah rendah lagi
produk safi nie memang menjadi pilihan utama
zaman meningkat remaja kan..kan
sapa yang tak pernah guna safi??angkat tangan..hahaha
aku rasa 50% dari pembaca aku nih..
mesti pernah guna jenama safi balqis kan..

seiring dengan peredaran zaman kini safi balqis mengeluarkan 
produk terbarunya..haaa
boleh tambah u'oullss punya koleksi Safi baqis 
iaitu 
SAFI BALQIS OxyWhite

Memahami impian setiap gadis untuk memiliki kulit wajah cerah sempurna, 
SAFI jenama halal no 1 tempatan memperkenalkan
 formulasi baharu dalam rangkaian penjagaan kulit SAFI Balqis
 yang diperkaya dengan Formulasi OxyWhite 
iaitu gabunganNano Oxygen dan Nano BioWhite 
agar kulit wajah tampil lebih sihat dan cerah sempurna.


yeahhh aku pun dah terjebak skali nak mencuba produk "safi balqis Oxywhite"

Berikan Nafas Baharu Agar Kulit Wajah Sihat Berseri & Cerah Sempurna

Proses pencerahan kulit wajah menjadi lebih cepat dan efektif apabila kulit berada dalam keadaan yang sihat serta mempunyai oksigen yang mencukupi. Keadaan udara yang tercemar serta sinaran UV yang berbahaya menyebabkan oksigen yang terdapat di dalam kulit semakin berkurangan.Tambahan pula, ramai tidak sedar akan sinaran IR (Infra-merah) daripada matahari dan benda berbahang dapat menyebabkan kulit menjadi semakin kusam dan gelap.

nampak tak muka aku yang agak kehitaman selepas bersukan baru-baru nie -_-


MENURUT PENGURUS PEMASARAN SAFI BALQIS- PN.MAHSURI BT SULAIMAN

Setiap penghasilan produk keluaran SAFI dilakukan berdasarkan penyelidikan oleh SAFI Excelence in Research & Innovation (SERI Research Institute) yang terletak di Subang Jaya. Makmal Research & Development (R&D) Halal terbesar di Asia Tenggara ini menggunakan sumber bahan global yang berkualiti tinggi dan tidak diuji pada haiwan, agar dapat menjamin keberkesanan produk dan memperkukuhkan falsafah SAFI- Selamat dan Suci. Gabungan teknologi serta kepakaran yang kami ada menjadikan produk tempatan ini setanding dengan produk jenama antarabangsa,” 

“Formulasi OxyWhite terhasil daripada gabungan teknologi Nano Oxygen dengan Nano Biowhite supaya kulit wajah kelihatan sihat berseri dan cerah sempurna. Teknologi Nano Oxygen bertindak membebaskan oksigen tambahan kedalam lapisan epidermis kulit wajah agar mengaktifkan sel kulit supaya membantu Nano BioWhite untuk mempercepatkan proses pencerahan kulit secaraefektif dengan memperlahankanpembentukan melanin yang menjadi punca pigmentasi sambil meratakan tona kulit. Hasilnya, kulit menjadi lebih sihat berseri dan cerah sempurna”.

DUTA SAFI BALQIS OXYWHITE

Sarah Hildebrand -  pelakon, model serta pengacara program televisyen 

"Sarah akan menjadi contoh, dan ‘sahabat sejati’ dalam membantu gadis-gadis seusia mencari solusi pencerahan wajah yang terbaik. Sikapnya yang mesra dan mudah didekati membawa keyakinan terhadap produk kami bagi menyampaikan mesej kecantikan kepada semua wanita”.



3 item nie antara produk yang aku tengah cuba..memandangkan kulit aku baru aje terbakar panas hehe

kebetulan sangat safi balqis datang time aku sangat memerlukan
nak pulihkan balik kulit yang terbakar akibat bersukan nom nom nom
steress juga..sebab lepas je bersuka kulit muka aku mula mengelupas halus-halus
mujur ada set safi balqis nie
datang denga 3 pakej lengkap lah juga

1. pencuci muka
2. pelembap gel (moisturising)
3.penyegar





SAFI BALQIS OXYWHITE TAAMPIL DENGAN 2 produk penjagaan wajah kursus untuk:

1. Untuk kulit Normal
2. kawalan minyak

Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Untuk Kulit Wajah)


1) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka
Saiz Pek : 50g/ 100g
RCP : RM7.30/ RM12.30 (selepas 6% GST)
Aktiviti harian dan faktor persekitaaran punca kulit kotor, kusam dan tidak bermaya. Formulasi dengan Teknologi Mikro-Buih yang mewah berkrim ini bertindak:
a) Membersih jauh ke dalam liang pori
b) Menghilangkan baki kotoran dan sisa solekan
c) Mengekalkan kelembapan selepas penggunaan
d) Sesuai untuk semua jenis kulit

2) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub
Saiz Pek : 100g
RCP : RM 12.90 (selepas 6% GST)
Sel kulit mati dan sisa kotoran punca kulit muka kusam, kotor dan tidak bermaya. Formulasi tanpa buih diperkaya dengan butiran halus manik Aprikot bertindak:
a) Menanggalkan sisa kulit mati serta bintik hitam tanpa mencalarkan kulit
b) Membersih secara mendalam ke liang pori untuk menanggalkan kotoran dan sebum yang terperangkap
c) Dirumus dengan pH seimbang
d) Sesuai untuk semua jenis kulit


3) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih & Penyegar 2 dalam 1
Saiz Pek : 150ml
RCP : RM17.40 (selepas 6% GST)
Kesibukan dan jadual harian yang padat menjadi punca kulit wajah kusam dan tidak bermaya. Pembersih ini bertindak:
a) Membersih dengan mendalam untuk mengeluarkan sisa kotoran sambil mengecilkan pori
b) Manik mikro dengan Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E bertindak sebagai antioksida untuk memberiperlindungan optimum pada kulit
c) Formulasi tanpa sabun mengekalkan kelembapan pH kulit
d) Kandungan Mentol menyejuk dan menyegarkan kulit muka


#
4) SAFI BALQIS OxyWhite Esen Pencerah
Saiz Pek : 20ml
RCP : RM28.10 (selepas 6% GST)
Formulasi yang diperhebat dengan Nano Oxygen dan Nano BioWhite yang 1000X lebih efektif daripada Vitamin C bertindak:
a) Mencerah dengan lebih intensif dan pantas
b) Memudarkan pigmentasi secara mendalam
c) Menyamaratakan tona kulit muka
d) Memperbaharui kulit muka agar lebih berseri
e) Mengurangkan kemerahan dan kerengsaan
f) Melembut dan menghidrasi kulit

5) SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar
Saiz Pek : 100ml
RCP : RM10.90 (selepas 6% GST)
Liang pori akan terbuka selepas membersih kulit wajah lalu menyebabkan kulit terdedah kepada kotoran. Penyegar SAFI BALQIS OxyWhite bertindak:
a) Mengecilkan liang pori agar kulit wajah bersih dengan Ekstrak Cendawan
b) Menyediakan kulit wajah untuk menerima produk seterusnya dengan lebih berkesan
c) Memberi kesegaran tanpa meninggalkan rasa melekit dengan formulasi tanpa alkohol


6) SAFI BALQIS OxyWhite Krim CC SPF25PA++
Saiz Pek : 20g
RCP : RM 21.70 (selepas 6% GST)
Krim ini merupakan asas solekan dengan manfaat krim pelembab bertekstur ringan dan berasaskan air yang bukan sahaja menjadikan kulit lebih mulus malah bertindak:
a) Menutup cela tanpa menyumbat liang pori agar kulit bebas bernafas
b) Mencerahkan kulit serta merta
c) Menyemaratakan tona kulit agar cerah semulajadi
d) Menyamar bekas jerawat dan bintik hitam
e) Melindungi kulit daripada sinaran UVA & UVB berbahayadengan SPF25PA++
f) Melembap kulit wajah
g) Mengurangkan kilap pada permukaan wajah yang berminyak
#
7) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR
Saiz Pek : 45g
RCP : RM 20.20 (selepas 6% GST)
Sinaran matahari dan penghawa dingin punca kulit wajah menjadi kusam, gelap dan kering. Krim pelembap siang ini bertindak:
a) Menjadikan kulit 2 tona lebih cerah
b) Melindungi daripada radiasi UVA & UVBdengan SPF20PA++
c) Mencegah kulit jadi gelap akibat radiasi infra-merah (IR) dengan Pelindung IR
d) Melindungi kulit daripada radikal bebas secara 100%
e) Mencerah kulit dengan pantas dan intensif
f) Menghaluskan kulit
g) Menyaramatakan tona kulit

8) SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel
Saiz Pek : 45g
RCP : RM 20.20 (selepas 6% GST)
Pelembap gel yang berasaskan air dengan tekstur ringan yang memberi lembapan sehingga 24 jam bertindak:
a) Mencerah dan meredakan ketidakselesaan pada kulit wajah
b) Vitamin B3 menyamaratakan tona kulit muka
c) Asid Hialuronik memberi lembapan mendalam dan berpanjangan
d) Mudah meresap ke dalam kulit tanpa meninggalkan kesan melekit
e) Sesuai untuk kulit kombinasi dan kulit berminyak, siang ataupun malam


9) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Pencerah Lengkap SPF15
Saiz Pek : 40g
RCP : RM14.90(selepas 6% GST)
Krim pencerah lengkap yang berasaskan air ini diperkaya dengan Mineral Insta-Cerah bertindak:
a) Mencerahkan kulit wajah dengan ketara
b) Menyamaratakan tona kulit wajah dengan ketara
c) Melindungi kulit wajah daripada sinaran UV berbahaya
d) Mengurangkan pembentukan bintik hitam
e) Memberi lembapan berpanjangan tanpa rasa melekit
f) Mengurangkan kilap pada kulit wajah yang berminyak
10) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan
Saiz Pek : 16g
RCP : RM8.60 (selepas 6% GST)
Tona kulit wajah yang tidak sekata menyebabkan muka kurang menyerlah. Krim ini bertindak:
a) Sebagai asas solekan untuk menutup cela dengan sempurna
b) Melindungi kulit daripada sinaran UV di samping memudarkan pigmentasi
c) Mengekalkan lembapan dan melembutkan kulit wajah
d) Menyamaratakan tona kulit


11) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan
Saiz Pek : 200ml
RCP : RM17.40 (selepas 6% GST)
Solekan yang tidak dibersihkan dengan sempurna akan menyebabkan liang pori tersumbat. Pembersih solekan dengan Teknologi Micellar berasaskan air ini bertindak:
a) Menanggalkan solekan serta kotoran dengan mudah dan sempurna
b) Mengekalkan kelembapan dan meningkatkan keanjalan kulit dengan kandungan Bio Hialuronik 
c) Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif

Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)

12) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak & Jerawat
Saiz Pek : 50g/ 100g
RCP : RM7.30/ RM12.30 (after 6% GST)
Kulit wajah yang berminyak menjadi punca pembiakan bakteria serta pembentukan sebum yang akan menghasilkan jerawat di kulit muka. Pembersih wajah khas untukkulit berminyak ini bertindak:
a) Membersih dengan mendalam agar kulit bebas kotoran dan minyak
b) Mengawal jerawat dengan menyerap lebihan minyak dan kotoranyang terkumpul di dalam liang pori kulit
c) Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat
d) Sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat

13) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih & Penyegar Kawalan Minyak & Jerawat 2 Dalam 1
Saiz Pek : 150ml
RCP : RM17.40ml (selepas 6% GST)
Sisa kotoran dari udara tercemar adalah punca kulit wajah berminyak dan berjerawat. Pembersih dan penyegar 2 dalam 1 ini bertindak:
a) Membersih dengan mendalam untuk mengurangkan sisa kotoran sambil mengecilkan pori
b) Manik Mikro dengan kandungan Minyak Tea Tree dan Vitamin E membantu mengurangkan pembentukan jerawat
c) Zink Mineral Mikro mengawal pembentukan sebum 
d) Formulasi tanpa sabun mengekalkan kelembapan pH kulit 
e) Kandungan Mentol menyejuk dan menyegarkan kulit muka


14) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat
Saiz Pek : 15g
RCP : RM11.90 (selepas 6% GST)
Kulit wajah yang berjerawat menyebabkan anda berasa tidak yakin dan kurang selesa. Dengan formulasi 99.9% Anti-Bakteria, krim ini bertindak:
a) Sebagai rawatan intensif anti jerawat
b) Menghalang pembentukan bintik hitam
c) Memudarkan parut jerawat
d) Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat
e) Meredakan kulit kemerahan dengan Lipid Enhancer semulajadi meredakan kemerahan
f) AHA semula jadi mengawal jerawat punca bakteria


Produk ini boleh didapati di seluruh Malaysia termasuk pasaraya dan pasaraya hiper utama. 

Untuk maklumat lanjut mengenai jenama SAFI. sila layari laman

facebook SAFI                               :     www.facebook.com/SAFI.MY
laman Instagram SAFI                  :     @safimalaysia 
dan saluran Youtube SAFI di        :     www.youtube.com/safimalaysia

You Might Also Like

8 pesanan ditinggalkan

  1. produk safi tak ngam ar dengan aku

    ReplyDelete
  2. iols pun ada beli produk safi ni dari syampoo rambut smpai lah cuci muka

    ReplyDelete
  3. Jenama yang tak asing lagi di kalangan warga Malaysia. Makin cantik pakagingnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. seiring peredaran zaman lebih modern

      Delete
  4. Kak nina pun guna moisturising gel Safi Balqis Oxywhite ni... best!

    ReplyDelete
  5. Safi balqis tak pernah mengecewakan =)

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^