//]]>

RESEPI IKAN SIAKAP MASAK STIM LIMAU

June 04, 2017

HAI...

SALAM RAMADAN KE -9
cepat jer rasa kan..dah tiggal lagi 21 untuk kita
umat islam berpuasa...
haaa bukan puasa menahan diri dari lapar dan dahaga sahaja
kena puasa segalanya..
jaga mata, jaga tangan, jaga hati,
jaga pertuturan...pendek kata semua kena berjaga-jaga

okay, PB nak teruskan dengan tujuan utama up entry
ofcoz la nak share resepi #airtanganPB
macam biasa lah resepi mudah dan ringkas
masak stim ikan siakap dalam Pemanggang Ajaib jer tau..
pasti u'oulsss boleh ikut ^_^



jom tengok bahan-bahannya

BAHAN-BAHAN:

IKAN SIAKAP

bawang besar
bawang putih
halia
serai
limau (ambil air perahan) 1-2 biji je
cili besar/api
gula/garam


CARA MASAKAN:

1. MULA-mula potong bawang besar dan bawang putih dadu, kalau letak banyak lagi sedap.
2. Hiris halia panjang2 dan nipis2 macam dalam gamabr PB nanti tengok ye
3. Hiris serai bulat-bulat yer, cili apai dan cili besar sedikit
4. Panaskan pemanggang ajaib, masukkan secawan air masak,letak ikan siakap terlebih dahulu  
    kemudian bahan2 hirisan tadi beserta garam dan gula .
5. Tunggu sehingga mendidik kemudian masukkan air perahan limau (boleh juga guna Lemon) kalau
    suka.
6. Biarkan 5-8 minit. ok siap !

selamat mencuba

You Might Also Like

0 pesanan ditinggalkan

tinggalkan komen anda di sini ^O^