//]]>

RESEPI CUCUR CEMPEDAK MUDAH

August 19, 2017

Salam hujung minggu

Kali nie muncul dengan resepi mudah u'oulls
Sapa - sapa yang rajin nak masak
Di petang-petang hujung minggu ni
Sesuai la cuba resepi nie mudah sahaja!



CUCUR CEMPEDAK MUDAH & RAGUP

Haaa macam biasa lah
Kalau sebut je mudah memang korang boleh
Follow punya resepi dari hakak nie
Aku pasti bukan semua orang tahu pun
Cara nak buat cucur cempedak tambah2 anak2 dara kat luar sana tu..hihi
Setakat cucur nie kasi mak-mak je yang buat kan kan..kan..
Last-last cara nak bancuh tepung pun tak tahu hehe

Okay2..tak mau cakap banyak
mehh follow resepi kat bawah nie...



BAHAN UTAMA

BUAH CEMPEDAK
* Selalu muncul masa musim buah sahaja...kalaU tak ada musim jangan nak mengidam pulak..cari pun tak jumpa nanti hehe

CARA BANCUH TEPUNG

TEPUNG BERAS
TEPUNG GANDUM
Secubit garam
Secubit kunyit

Mula-mula campurkan 1 cawan tepung beras (ikut juga jumlah isi cempedak kalau banyak bancuh bg banyak la yer), 2 SUDU tepung gandum..secubit garam & secubit kunyit ..bancuh bersama air.
Agak-agak sebati & likat yer..tak mau cair nanti tak lekat pada buah cempedak...boleh la mula di goreng dengan minyak yang sudah panas di atas api..

Tips: bancuhan cucur cempedak &  pisang adalah sama sahaja...yang membuatkan cucur menjadi rangup adalah tepung beras.Jadi lebihkan tepung beras berbanding tepung gandum

selamat mencuba...^_^



Sedap di makan masa panas-panas dan minum bersama air milo..hakak dah kenyang pun makan weeee....

k.bye.




You Might Also Like

2 pesanan ditinggalkan

  1. sedapnyaa coq cempedak! bancuh tepung mmg laa tak pandai sgt tp masak cekodok apa2 boleh je.. hihihi..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^