Logo KBBA

RESEPI CUCUR MANIS VIRAL

August 08, 2017

CUCUR MANIS VIRAL??

Hai..sila bagi laluan untuk tuan tanah nak lau...hihi
Sebelum aku share dengan korang
pasal resepi yang tengah viral sekarang nie
saja la aku tempek tuan tanah yang manihh nie
supaya cucur manis ampa pun semanis aku hahha (lawak jer...jgn marah naa...)


aku rasa sejak-sejak cucuq kembong manih nie VIRAL
MAKIN ramai la awek-awek cun, mak-mak dara, suri-suri rumah
 yang tak pernah-pernah buat cucur manis terjebak sekali
untuk mencuba
resepi yang sedap, mudah dan dah viral tu..
aku pun tak terkecuali juga hihi
 (kategori awek cun tak pernah buat cucuq hahaha -_-)

Dalam BANYAK-BANYAK cucur yang mudah
memang aku tak pernah pun buat cucur kembong
dulu selalu je makan cucur arwah mak aku buat
tapi bila nak buat sendiri mampu buat cucur ikan bilis je sob sob sob
aku pun pelik juga kadang-kadang sbb  tak reti sama hehehe
yang mudah tak boleh buat, yang susah-susah rajin pula aku buat 

ok, jom aku kongsikan resepi 

RESEPI:
CUCUR KEMBONG MANIS VIRAL 

BAHAN :
2 cawan tepung gandum
2 cawan air panas
3 sudu gula
sedikit garam

CARA-CARA:

Gaulkan kesemua bahan-bahan di atas dengan sudu sehingga sebati (kena berhati-hati sebab air panas). Biarkan seketika, agak-agak suam-suam . bentukan tepung bulat-bulat mengikut saiz kesukaan anda...(dah bole bentukankan guna tangan).kemudian goreng seperti biasa.Dah siap!





untuk percubaan kali pertama nie
resepi aku nie aku cicah bersama sambal ikan bilis
sedap wehh!
confirm teringat-ingat hahaha
^_^

ok, sambung balik, 
ada juga yang suka cicah cili sos,
ikut la yang mana korang suka...
nak makan sahaja pun boleh..
lembut dan gebu sahajaaa...
en.hubby pun puji hehe

ok selamat mencuba u'oulss...cuba jangan tak cuba ^_^

You Might Also Like

10 pesanan ditinggalkan

  1. Macam sedap je, nanti nak cuba lah...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. sapu tepung pada tangan masa nak membentuk cucur tu

      Delete
  3. ishhh nk kena buat jugk... tapi tak tahu bila nk buat..hihi

    ReplyDelete
  4. takpernah lagi rasa cucur yang maniss

    ReplyDelete
  5. Selalu duk buat petang2. Tp tak tau kata tengah viral. Hehe...

    ReplyDelete
  6. yummeh, duk buat kat umah ni cucur jagung je..haha!

    ReplyDelete
  7. Boleh la nak try resipi ni. Mana tahu tukang buat boleh viral sama. Hihi

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^