//]]>

SAMBUTAN HARI MERDEKA TASKA & TABIKA KEMAS 2017

September 14, 2017

SALAM..

Hari Isnin yang lepas aku bawa kaisara & kaliff
ke Sambutan Hari Merdeka anjuran KEMAS
dengar kata satu Malaysia buat sambutan nie
dengan tema  
#mohngetehmerdekaKKLW 

jadi di sebabkan sekolah pun tutup makanya aku pun terpaksa bercuti hihi
sebab program di jangka abis pukul dalam 12 tengahari, 
kira setengah hari la juga
jadi sebelah petang memang tak ada orang nak jaga kaisara & kaliff nie..
so, mama redha je lah nak ambil cuti

Mula-mula plan bawa kaisara sahaja
last minit baru dapat arahan untuk pelajar Taska Permata pun kena turut serta
so, dah alamg-alang aku bawa je dua beradik nie sekali sambut merdeka lagi!
Kaliff excited sikit sebab cikgu suruh pakai baju Bendera
yang sememagnya aku dah buat sebelum nie
sebab cikgu-cikgu dah bawa diaorang ke Stadium masa 30 Ogos 2017
untuk merasai suasana sambutan merdeka.
#mamajahitsendiri
#bajumerdekakaliff

Jadi aku kira nie kali ke-3 sambutan merdeka untuk anak-anak aku untuk tahun ini hehehe
sebab malam Ambang Merdeka pun aku dah bawa
 diaorang tengok bunga api serta perbarisan sempena 
sambutan peringkat Negeri di Stadium Tuanku Syed Putra, Perlis

Mama & Kaliff

Aku sememangnya menggalakkan dan nak memupuk semangat Cintakan Tanah air
aku nak diaorang rasai erti kemerdekaan
macam zaman-zaman aku kat sekolah dulu..
cikgu-cikgu adakan pelbagai aktiviti untuk menyambut hari merdeka negara kan
apasalahnya aku support sekali ^_^
#mamarajin


angin tak berapa baik..sebab Papa ada Manja lebih sedikit -_-


dah bagi hint tak nak pergi dekat cikgu-cikgu T_T

Ada beberapa acara yang telah di aturkan pada hari itu.
dimulakan dengan senamrobik, pertandingan Baju Bendera untuk pelajar Taska Permata Kemas, kemudian Acara Cop bendera terpanjang oleh Pelajar Tabika, Persembahan dan Nyayian lagu 
- Negaraku
- Jalur Gemilang
- Merdeka


Kaisara semasa acara Senamrobik

kawan-kawan sekolah kaisara



kaliff semasa acara pakaian merdeka ( mood bebai: cari mama hilang)

time nie aku dengan en.Hubband sembunyi-sembunyi je belakang parent lain,
risau takut dia tak nak jalan atas tue...
kaliff nangis-nangis tak nak ikut cikgu
biasalah dah nampak mak & ayah ada sekali 
dekat cikgu-cikgu dan kawan-kawan pun dia tak nak dah!fuhhh sabar je la..
meragam gak kaliff nie..ikut mood 



sebahagian daripada peserta pakaian merdeka yang terlibat

kaliff & kawan-kawan sekolah dia..- tgh sedih lagi 

yeahh keesokkannya dapat hadiah untuk semua peserta yang terlibat

alhamdulillah rezeki dapat bawa balik hamper
kaliff tak sabar nak buka dengan papa dia
sambil bagitau "mama cikgu cakap menangis pun bole dapat hadiah"
OMG! sabar je la..manja sangat kaliff nie -_-

sekian. 
the story of Kaisara & kaliff


You Might Also Like

7 pesanan ditinggalkan

  1. Alaaa tomeinya pakai baju bendera malaysia

    ReplyDelete
  2. cutenya pakaian merdeka tu. good job!

    ReplyDelete
  3. Comel sgt pakai baju bendera! Alhamdulillah bawak balik hamper. muka penat tp seronok kan...

    ReplyDelete
  4. Hahaha comelnya. Bila hari merdeka tiba, sibuklah ibu buat pakaian untuk anak-anak. Bendera laris la kan. Hehehehe. Ruby pun sibuk tengok rekaan setiap tahun. Nanti turn anak ruby boleh la ruby pula buat. hahaha.

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^