//]]>

CARA MASAK SAMYANG RAMEN

October 13, 2017


selamat petang korang
aku sahaja nak berkongsi keenakan samyang ramen nie
 pasti membuat korang teruja nak merasainya
tapi awas! 
samyang ramen nie sesuai untuk 
orang-orang yang tahan

PEDAS SAHAJA!
Hehehe

Hasil carian imej untuk samyang ramen
chicken flavor
korang kalau bukan kaki yang tahan pedas baik tak payah makan/merasainya
mesti tak tahan
SEDAP KE? bagi aku memang sedap
macam makan maggie KARI giteww
cuma EXTRA PEDAS
dan ada wasabi huhuhu
  (eh..betul ke orang panggil wasabi)

sekarang nie dekat pasaran dah ada pelbagai perasa
yang mudah untuk di beli
antaranya chiken,curry, beef, cheese
aku rasa ada beberapa lagi perisa yang aku tak pernah pun cuba
aku cuma makan yang jenis nie sahaja 
itu pun macam bengkak gemuk je bibir aku sejam hehe
pedas wehh!


HOT CHICKEN FLAVOR RAMEN
samyang ramen ni Packaging dia sangat besar ok. 
Serius. Besar gila tak sama macam magie kari yang kita duduk makan selalu tu
berat lebih kurang 700g tau.
Harga sebungkus dalam  bayar RM6/7 yee
boleh la makan kongsi-kongsi kalau perut kecik macam aku nie 

jom kali nie nak kongsi cara aku masak samyang ramen
 kali nie nak menumis pula
sebelum nie aku just rendam & toskan sahaja
tumis lagi sedap oiit!

samyang ramen


BAHAN-BAHAN:

sebungkus samyang ramen - chiken
bawang besar
bawang putih
sosej

CARA MASAKAN:

1. Mula-mula  Didihkan air & rebus mee sehingga lembut, kemudian toskan
2. selepas itu, Tumis bawang dengan sedikit minyak sampai naik bau, dan masukan sesej yang di potong kecil.
3.kecilkan api, masukkan mee seterusnya perencah samyang ramen
4. Gaul rata & tutup api 

sdap & pedass :)

selamat mencuba ^_^


You Might Also Like

2 pesanan ditinggalkan

  1. memang betul - betul pedas ramen ni , kalau yang tak tahan pedas tue elakkan dari makan ramen

    ReplyDelete
  2. mmg favret busyra la ni kakk. sedappp!

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^