Multivitamin Appeton LYSINE

September 24, 2013

salam...



semalam kuar gi farmasi
nak mencari vitamin untuk 
my baby boo kaisara
sebab dah mcm pelik pula bila
kaisara nie jamah nasi cuma 2 mulut aje 
setiap kali makan..
entah kenapa la dia macam tak suka aje makan nasi
tak sedap agaknya

walaupun makanan lain dia makan juga
saya lagi suka kalau dia makan nasi..
saya tak pernah paksa anak makan
sebab pada saya kalau dia suka dia mmg akan minta
tak perlu tanya...

walaupun kadang2 
makan masa 3 hari baru dia cakap nak makan nasi
itu bermakna dia mmg benar2 nak makan..
tp sebagai ibu takkan la saya nak tgu aje dia minta makan nasi
selepas beberapa hari kan..
saya ingat mungkin nie aje cara saya 
selain try masakan baru untuk dia makan
dengan memberi makan vitamin tambahan

sebelum nie kaisara pernah makan vitamin 
tp dah lama xmakan bila selera makan dia semakin stabil dan ok
saya pun xbg dah dia makan vitamin tu

semalam masa pergi farmasi tu
dia syorkan mkn appeton LYSINE
untuk tambah selera kanak-kanak
kaisara klu bab vitamin mmg dia suka
sebab dalam bentuk tablet nmpk macam coklat...
kalau boleh nak abiskan aje dia sebotol tu
ada 60 biji..

korang rasa ok tak vitamin nie?
ada xsapa2 yang pernah mencubanya untuk anakkorang??




nota: harap lepas nie selera makan kaisara semakin bertambah....

You Might Also Like

7 pesanan ditinggalkan

  1. anak sy pernah minum masa umur dia setahun lbh, masa tu dia selalu demam.. kurang selera makan.. alhamdulillah sy campurkan seitik dengan air susu dia.. dia serasi sgt.. berselera makan lps seminggu minum lysen ni .. sy campurkan dgn susu jadi... dia x perasan hihihihihi .. kalau nak campur dalam air minum lain pun blh...

    ReplyDelete
  2. opsss.. tambahan sikit.. awak beli yg jenis tablet ker?? sy beli yg lysine tp syrup maksudnya yg cecair dia warna kuning blh campur dgn susu .. / air lain kecuali air masak kosong.. dulu sy pun doktor yg sarankan.. tu sy berani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tanya juga dkt farmasi tu yg jenis syrup..katanya dah tak de..kuar yg tablet aje..sbb ada juga servey seblom nie mmg dlm bentuk syrup kan..

      Delete
  3. PB try dlu..anak kfieda pun jenis susah mkn..skrg ni kfida bgi vitamin jenama VITASEN..vitamin ni perisa coklat..ok sikit sbb rasa mcm coklat susu tu..kalau yg vitamin jenis msm2 dia tak suke..tp ok la vitasen ni nmpk perbezaan..beli kat farmasi

    ReplyDelete
  4. dulu da jgak bagi anak saya makan nie, mmg berselera dia makan deman pun kurang lepas nie nak kena pergi cari plak

    ReplyDelete
  5. Sebelum ni saya penah bg appeton. Tp pesen anak2 tak suka makan ubat aka sirap. Sy cari option lain. Sekarang sy bagi Shaklee Mealshake, bancuh dalam susu dia. Masa umur 2 thn sesudu teh jer seharim skrang dah tadika naik la dos dia.

    Sy ada kongsi kat blog saya. Link di bawah
    http://wp.me/p39qCI-1h

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^