//]]>

INFO: BERGURAU ADA BATASNYA , FIKIR DULU SEBLUM CAKAP.

March 05, 2014

INFO: BERGURAU ADA BATASNYA , FIKIR DULU SEBLUM CAKAP.

Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kafir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kafir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kafir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kafir)

5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kafir)

6-Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kafir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kafir)

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kafir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kafir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kafir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.

p/s: Sekiranya pernah terucap dan berlaku pada diri sendiri, maka ucaplah balik Syahadah yg kuddus, selawat serta zikir - pesanan pada semua dan diri sendiri.

Tolong SHAREEE sekiranya input ini berguna untuk anda. Mungkin berguna juga untuk orang lain
Bahaya Nie...baru tau . masya Allah !

Syirik kecil boleh jadi macam ni. Situasi: Ammar sedang menyanyi. Tiba-tiba kawannya, Farhan berkata. "Nanti hujanlah". Haa, tu boleh jadi syirik kecil.

Situasi lain: Azlie bertanya kpd Ahmad. "Awak dah solat zuhur? Ahmad mjwb, "Dah, semalam." Haaa perkara kecil sebegitu pun boleh jadi syirik dari setiap percakapan kita tanpa kita sedar. Ini kerana dia memperlekehkan amalan wajib lima waktu. kita tak tahu pada mulanya, sekarang dah tahu kan?


So copypaste laa. Ilmu untuk dikongsi bukan utk dijual beli. Sumber 'Usrah' tv 119 .

nota: info nie saya copy dr FB sebuah group..mohon sama2 kita jdkan tauladan..take note!

You Might Also Like

1 pesanan ditinggalkan

  1. Kerana mulut badan binasa.. betapa tajam ny lidah kita mgalahkn pedang kn. Nahuzubillahminzalik. . Smoga d jauhkn dr mgucapkn pkara2 yg xbaik trutama mcm ni..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^