//]]>

Media sosial punca penceraian

April 29, 2014

salam..

tengah ari dah pun..
busy u'oolss..xsempat nak update awal pagi..
soryyy..hehehe
baru abis baca kisah seorang retis tu..
jodoh tak panjang...
nak buat macam mana..
doakan yang baik2 untuk mereka sahaja..
siapalah kita nak melawan takdir..

Dan dr bacaan PB media sosial 
adalah salah satu punca perpisahan
tak dinafikan..mmg banyak dah dengar kes macam nie..
salahkah media sosial itu??
atau salahkan orang itu sendiri??
atau orang awam yang sibuk nak jadi juri??
komen sana komen sini...
ohh..no..no..no

bg PB..
nie pendapat peribadi saya
selagi tidak bertentangan dgn syarak, tak menimbulkan fitnah
tak menyakitkan hati orang esp en.suami or pn.isteri...
tak salah bg Pb untuk bersosial di media sosial..
sosial nie maksudnya sangat luas..
kna ambik dan faham sendiri..

dan paling penting dalam sesuatu hubungan tu ialah 
KOMUNIKASI...
kalau tak bercakap..macam mna nak tegur..
kita nie cuma manusia biasa 
kadang kala buat kesilapan yang kita tak perasan pun..
walaupun kesalahan yang nyata..
jd, pihak satu lagi kna la mainkan peranan 
bertegur, bercakap & luahkan apa yang patut
apa yang tak patut..

walaupun dah besaq panjang dan dewasa
beranak pinak..
kadang2 berfikir di luar kewarasan..
tu yang kadang kala xsedar berlakunya kesilapan..
tergurlah...tegurlah...
dengan cara yang berkhemah..ehhh...berhemah..
(Eee betul ke aku eja nie)
whatever.....all the best in your life!!!


nota: aku hanya manusia biasa yang punya pendapat biasa-biasa aje..i'm not a perfect person ^_^




You Might Also Like

5 pesanan ditinggalkan

  1. itule paseinye... apa2 yang personal...private ...hubungan suami isteri.. tak payah le kita update kat media sosial .... kang jadi punca je...... kena fikir dulu sebelum apa2 .....

    ReplyDelete
  2. Bila dh nama artis semua benda org nak ambik tahu.. dh tak dak privacy lgi.. kesian jugak kat depa kdg2 jdi mangsa keadaan kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. public figure..gitu la..hope mereka bahagia..dgn keputusan mereka

      Delete
  3. Ok je pun my hubby bersosial. Eek...bermedia sosial la..pokok pangkalnya diri sendiri

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^