CARA SEMAK STATUS PERMOHONAN BRIM 2017

March 07, 2017

salam..

Bagaimana cara semak BRIM 2017
pasti ramai yang dah tahukan
BRIM telah mula di agihkan pada 28 Februari 2017
Hari ni aku nak kongsikanara semak status BRIM 2017 ONLINE



korang boleh klik link dekat bawah nie


SEMAKAN STATUS PERMOHONAN SECARA DALAM TALIAN

1. Pilih menu SEMAKAN STATUS.
  • Sila masukkan No. MyKad.
  • Klik butang SEMAKAN STATUS PERMOHONAN

2. SOALAN KESELAMATAN
  •  Pemohon wajib menjawab 2 soalan keselamatan dengan betul sebelum dibenarkan membuat kemas kini.
  • Soalan dan jawapan bagi Soalan Keselamatan adalah berdasarkan maklumat permohonan terkini yang diisi oleh pemohon.
  •  Setiap soalan hanya dibenarkan 3 kali percubaan menjawab sahaja.
  • Jika jawapan yang diberikan masih salah dan 3 kali percubaan bagi setiap 3 soalan yang dijawab telah habis, peringatan berikut akan dipaparkan.


3. PAPARAN STATUS PERMOHONAN
  • Paparan Semakan Status Permohonan dipaparkan seperti di atas.
  • Klik butang CETAK MAKLUMAT PERMOHONAN untuk cetak maklumat borang pemohon.
  •  Klik butang CETAK STATUS SEMAKAN untuk cetak semakan.
  • Klik butang KELUAR untuk kembali pada laman utama. 
okay. sila lah semak STATUS PERMOHONAN ANDA .

Terima Kasih singgah sini ^_^





You Might Also Like

3 pesanan ditinggalkan

  1. Saya punya BR1M dah habis dah... huhu

    ReplyDelete
  2. memang tak dapat. sebab dah tak bujang. hehe

    ReplyDelete
  3. ramai dah sakit hati dengan brim

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^