//]]>

NOSTALGIA cabai tumbuk

August 25, 2014

Salam..


Tetiba entry tentang cabai la pula.hahaha..
Semua org fhm kot cabai tumbuk tu apa??HUHUHU
Yg PB maksukkan..sambal yang cilinya di tumbuk..
bukan di blander...
Bg PB ke enakan cabai tumbuk berbanding cabai blander
mmg berbeza..sapa setuju??
 Angkat tgn..hihihi

Serious cakap bila rasa rindu.
nk makan sambal yg cabainya ditumbuk...
Haaa PB mmg sanggup menyediakannya..
biarpun mcm ssh ja nk menumbuk cabai tu kikiki...
xda la ssh sgt pun...

Dulu masa kecik2...
zaman PB blander mmg dah ada..
tp bila nk rasa sambal yg sedap macam tu..
bila time balik kg la..
sbb kt kg.umh nenek mmg xda blander..
klu ada pun dia mmg xreti guna.huhuh
Time tu la request dekat nenek nk mkn sambal bilis yang di tumbuhh.perrghhh..
terimbau kenangan lalu..
Rasanya lebih kurang cili yang digiling juga...
Sekarang dah xda kot pengiling..
nk jumpa pun ssh..
silap2
anaK2 zaman sekarang pun x knl penggiling tu apa...ye takk?? -__-


nota: tetiba rindu arwah tok & mak...i miss u makk  :'(

You Might Also Like

7 pesanan ditinggalkan

  1. Kt kmpung masih ada giling... Dan selalu guna utk giling inai ja... Cabaiguna lesung tak pun guna blender

    ReplyDelete
  2. Eh.. haha.. minggu lepas baru je tengok persembahan (free show) my aunt tumbuk cili xD

    ReplyDelete
  3. rasanya lagi sedap cabai ditumbuk ni...

    ReplyDelete
  4. memang lagi sdp kalau d tumbuk kan..terasa tu kesedapan sambal

    ReplyDelete
  5. sampai sekarang pon lya still suka tumbuk..lg best rsanya..
    klo bawang pon gitu..utk msk sikit2 ok la tumbuk.. rsa mmg xsama dgn y diblender

    ReplyDelete
  6. dia punya rasa tak sama kan.. ada keunikkan :)

    ReplyDelete
  7. Betul..betul..betul.. cabai tumbuk lagi urmphhh...=D

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^