//]]>

Tips Kurangkan Panas Badan Anak

October 31, 2014

salam..

masuk arinie dah 3 ari ank saya deman
ibu mana yang tak risaukan anak kan..
tido malam pun tak lena..
petang-petang balik kerja
terus bawa jumpa doktor..
dah dua kali jumpa doktor..
mujur ada panel..


ohh anak mama semoga cepat sembuh sayanngg
PB susah hati sangat..
sebab sorang2  nak uruskan mereka berdua..
tu yang sangat merisaukan..
kejap kaisara demam adik ok..
bila adik demam kakak ok..:(
dugaan..dugaan..

PB kongsikan sedikit tips
dibawah..untuk kurangkan panas badan anak..

Tips Kurangkan Panas Badan Anak:
1. Mandikan seberapa kerap
2. Lap dan basahkan badan setiap masa.. bila rasa badan panas
3. Lap guna air asam jawa (diramas dan ditambah air)
4. Makan ubat doktor seperti yang ditetapkan.
5. Sentiasa berjaga dan monitor suhu badan anak
6. Basahkan badan anak/lap menggunakan perahan daun bunga raya (diramas di dalam air sehingga keluar lendir lalu disapu pada kepala dan badan)
7.Pakai baju nipis atau belubang. Jangan selimut dan balut anak.
8. Pastikan dia mendapat tidur yang cukup (tidur cukup membantu mempercepatkan pemulihan).

Tapi..walaupun mereka deman
masih aktiff macam biasa


Nota: mereka nie jarang juga deman..nie gara-gara mandi pandai last weekend..sobsobsob..



You Might Also Like

4 pesanan ditinggalkan

  1. MV weekend berjaga malam sebab syamimi demam....sama tips mcm PB....kerap basahkan badan dia dgn kain basah

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^