#cabaran20hari: KENANGAN TERAWIH DI SURAU SEMASA ZAMAN KANAK-KANAK

July 05, 2015


salam

#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015



hai...bersua lagi kikiki
#cabaran20hari 

Hari ke 9: KENANGAN TERAWIH SEMASA ZAMAN KANAK-KANAK

wahhhh...kalau nak citer bab kenangan terawih zaman kanak-kanak nie mmg banyak
rinduuuu rasa

dulu-dula..masa kanak-kanak
gie terawih sebab nak makan MOREH jer...heeeehehee
alamakkk kantoii!
yela..ngaku siap2..kecik-kecik dlu 
pikirkan keseronokan je...
bila mak ayah ajak terawihh...laju je 
nunnn dah pikir apa nak makan nanti ye bila abis solat..hehehe
bila pikir balik adoii...malu...

ehh banyak plak rasa kenangan terawikh masa zaman kanak-kanak nie...
dulu-dulu kalau gie terawih...
seronokk sebab boleh keluar malam...hahaha
almaklumlah anak dara kan...makayah mmg tak bagi keluar waktu malam-malam
dapat keluar ke surau pun dah kira terlajakkk happy...hehehe

ermmm...satu part yang tak boleh lupa..
bila nak time berhidang makanan morehh
pergghhh hidangan morehh macam kenduri kawin gituuu
siap basu pinggan bagai..
orang sekarang main oder jer bungkus2...sedekah pada jemaah kan..
dah tak rasa macam dulu lagi..


nota:  ermmm entry nak cepat itu je nak kongsi kot...byeeeee nak gie jalan-jalan hujung minggu 



You Might Also Like

5 pesanan ditinggalkan

  1. Kecil dulu sy tak oernah terawih pun.. kat umah je..

    ReplyDelete
  2. rindunya zaman knk2 dlu..jln rmai2 dgn sepupu2..

    ReplyDelete
  3. Assalam B<
    iols ni dah remaja baru ada peluang nakg solat teraweh tau3
    so memang tak dapat nak nakal2 la kan3 :P

    ReplyDelete
  4. Samalah kita.. Siap hafal menu moreh lagi..
    Zaman kita kekanak seronok morehnya..
    gotong royong macam kenduri kawin..
    Skrg lain.. huhuhu..

    ReplyDelete

tinggalkan komen anda di sini ^O^